Google obmedzuje mobilné hry, ktoré majú „loot boxy“ a chcú, aby vývojári zverejňovali šance na výhru
Spoločnosť Google teraz vyžaduje, aby vývojári aplikácii v službe Play Store zverejnili informácie o možnostiach prijímania položiek v loot boxoch, medzi inými zmenami zameranými na to, aby sa jej aplikácia stala viac priateľskou k deťom. To prináša jeho politiku v súlade s obchodom Apple App Store, a to sa deje vo väčšej diskusii o tom, ako regulovať boxy – čo kritici opisujú ako návykový systém hazardných hier, ktorý je často zameraný na deti.
Anroidová Polícia poznamenala, že k pravidlám spoločnosti Google o platbách bol pridaný nový jazyk. „Aplikácie ponúkajúce mechanizmy na prijímanie náhodných virtuálnych položiek z nákupu (“loot boxy”)musia jasne odhaliť pravdepodobnosť prijatia týchto položiek pred nákupom,“ hovorí teraz. Google prichádza relatívne neskoro do hry, pretože Apple zmenil svoje politiky koncom roka 2017.
Platené, randomizované loot boxy – na rozdiel od položiek získaných prostredníctvom normálnej hry – boli na radaroch zákonodarcov a regulátorov v posledných rokoch. Belgicko nedávno definovalo boxy ako formu hazardu, pričom nútilo niektoré spoločnosti, aby im prestali ponúkať hry z belgického trhu. Čína začala požadovať od herných spoločností, aby zverejnili pravdepodobnosť získania cenných predmetov v roku 2017 a nový americký zákon by zakázal predaj boxov maloletým.
Táto prax tiež vytvorila súdne spory: rodičia neplnoletého hráča Fortnitu žalovali vo februári vývojára Epic Games, pričom tvrdili, že boli poškodení jeho „bezohľadné“ lámové hazardné boxy. Epic Games zmenili svoje pravidlá v januári, takže hráči mohli vedieť, čo kupujú.
Okrem pravidla hazardného boxu, Google teraz vyžaduje, aby vývojári nastavili cieľové publikum pre svoje aplikácie, ktoré sa zameriavajú na deti(buď výlučne alebo spolu s dospelými), musia dodržiavať svoje rodinné politiky, To zahŕňa obmedzenie typu reklamy, ktorá sa môže objaviť, pridaním bezpečnostných upozornení na skúsenosti s rozšírenou realitou a zverejnenie informácii, ktoré zhromažďujú o deťoch. Aplikácie, ktoré sú špecificky zamerané na deti, musia tiež dodržiavať prísnejšie pravidlá kategórie „Navrhnuté pre rodiny“. V rámci samostatnej zmeny spoločnosť Google tiež zakázala vývojárom predávať marihuanu priamo prostredníctvom aplikácií.
Všetky existujúce aplikácie musia spĺňať nové pravidlá do 1. septembra.