Motivácia žiakov
Vysvetliť látku na vyučovacej hodine nie je najpodstatnejším cieľom výučby. Učitelia sa musia naučiť motivovať svojich žiakov k tomu, aby sa neučili z dôvodu nutnosti, ale túžby po vzdelaní. Žiaci, ktorí nie sú dostatočne motivovaní, sa nemôžu určiť predsa efektívne. V dôsledku nedostatočnej motivácie nedokážu dlhodobo uchovávať informácie, odmietajú sa aktívne zúčastňovať vyučovacieho procesu, často vyrušujú ostatných spolužiakov. Pri správnejmotivácii však dokážuučitelia vydolovať z nich tonajlepšie.
Zatiaľ čo motivácia žiakov je pre učiteľa náročná úloha.. Motivovaní žiaci sa však viac naučia a zúčastňujú sa na hodine aktívne. Vyučovanie triedy, kde sú motivovaní mladí ľudia je príjemné pre učiteľov aj žiakov. Plameň možno zapáliť u všetkých detí.
5 spôsobov zvýšenia efektívnosti výučby
Môžete využiť, jeden z piatich efektívnych spôsobov, ako dosiahnuť trvalé nadšenie pre vzdelávanie:
1. Pochvala
Žiaci očakávajú od učiteľov pochvalu a pozitívne posilnenie. Ich nadšenie narastá, ak vedia, že práca je uznávaná a oceňovaná. Povzbudzujte otvorenú komunikáciu a otvorené myslenie bez negatívnej kritiky. Chváľte svojich žiakov často. Využívajte ich správne zistenia pri vlastnej výučbe. Ak žiaci často počujú vety ako "Dobrá práca" alebo "pekná práca" sú ochotní spolupracovať.
2. Aktívne zapojenie
Podporte zodpovednosť žiakov a zapojte ich do učenia. Striedajte žiakov zodpovedných za upratovanie alebo zdobenie triedy. Rozdeľte žiakov do skupín a priraďte každej skupine úlohy, ako aj každému členovi tímu. Zodpovednosť za splnenie úlohy zvyšuje sebavedomie a zvyšuje aktívnu účasť na vyučovaní.
3.Stimuly
Okrem úloh ponúknite aj malé stimuly, aby chceli dosiahnuť ciele. Môžete realizovať aj pozvanie triedy do cukrárne, ak si zlepšia priemernú známku písomky ako celok. Odmeny dávajú pocit úspechu a povzbudzujú ich, aby pracovali cieľavedome.
4. Kreativita
Namiesto nudného vysvetľovania využite na hodine hry, podporte diskusiu o probléme. Využite vizuálne pomôcky, ako sú farebné grafy, diagramy a videá. V triede použite plagáty, modely, projekty žiakov.
5. Prepojenia na reálny život
Už ste počuli aj vy od žiakov: " Budem to niekedy potrebovať?" Ak nerozumie podstate, stráca záujem. Stačí ukázať bežné využitie v skutočnom živote. Dáva to nový zmysluplný význam učeniu o predmete. Nemusia byť ani nadšení z daného predmetu a poučiek. Ak vidia prepojenie, zvyšuje sa motivácia učiť sa pozorne. Takto získané vedomosti využijú aj v budúcnosti efektívnejšie, naproti mechanickému učeniu sa.